Tehnologie

Tratamentul Dermapen este o procedură nechirurgicală minim-invazivă și implică utilizarea unui dispozitiv prevăzut cu microace, care penetrează pielea, cu viteză și adâncime reglabile, în funcție de zona tratată și gravitatea leziunilor. Astfel, se creează mici canale care permit pătrunderea substanțelor nutritive, stimulând producerea rapidă de colagen și elastină. Tratamentul se bazează pe capacitatea de regenerare a pielii. Este utilizat pentru reducerea cicatricilor și ajută la rejuvenarea pielii, prin îmbunătățirea texturii, fermității și a hidratării acesteia.

Tratamentul este indicat în:

• reducerea cicatricilor (post acnee, chirurgicale);
  • estomparea vergeturilor;
  • reducerea ridurilor fine;
  • leziuni hiperpigmentare (melasma, hiperpigmentări postinflamatorii);
  • rejuvenare facială;
  • skin thigtening (refacerea laxității cutanate);
  • stimularea foliculului pilos – în alopecie.

Dermapen este o procedură bine tolerată, care durează de la câteva minute până la o oră, în funcție de aria și de severitatea leziunilor ce urmează a fi tratate. Tratamentul se realizează de către personal medical specializat, sub anestezie locală topică și permite reluarea rapidă a activității. Este necesară o perioadă de cel puțin 4 săptămâni între două tratamente, timp în care are loc sinteza de colagen. Frecvența și numărul ședințelor diferă de la un pacient la altul. Complexul de substanțe nutritive este divers și conține vitamine și antioxidanți cu o compoziție variabilă, în funcție de aria tratată și rezultatul dorit.

Efectele adverse sunt minimalizate prin îngrijirile postprocedurale și recomandările medicale specifice și constau în:

• senzație de uscăciune, descuamare, eritem și edem, modificări care se estompează în câteva zile de la tratament, în funcție de adâncimea penetrării;
  • infecții bacteriene sau reactivarea infecției cu herpes simplex, milium, acnee.

După procedură, se recomandă aplicarea de:

• creme de fotoprotecție cu filtru SPF 50+;
  • creme reparatorii; se evită aplicarea altor produse topice 24 de ore după procedură.

Rejuvenarea pielii poate fi semnalată la 2 săptămâni după procedură, cu o durată de până la 6 – 8 luni. Cicatricile postcombustionale răspund mai greu la tratament, rezultatele putând fi vizibile la 6 –12 luni.